• 접속자(31)
  • 새글
  • 출석
  • |
  • 로그인
  • 회원가입
[영어]_1기초반, [영어]_2초급반, [영어]_3중급반, [영어]_4고급반 멤버쉽 회원만 이용가능한 게시판 입니다. 결제버튼을 눌러 신청해주세요.      

[3끊어쓰기] An Analysis of The Relationship between teacher-infant interaction, Emotional Labor, Emotional Intelligence and Religious Maturity of Christian Teachers of Child-care Center.  

abstract

An Analysis of The Relationship between teacher-infant interaction, Emotional Labor, Emotional Intelligence and Religious Maturity of Christian Teachers of Child-care Center.


The purpose of this study is to probe the relevance of the religious maturity of christian teachers of child-care center to teacher-infant interaction, emotional labor and emotional intelligence. The survey was conducted on 171 christian teachers of early-child class who work on child-care center in In-cheon. The survey of religious maturity(Huh su-jin, 2009), the survey of teacher-infant interaction(Kim hyun-ji, 2005), the survey of emotional labor(Kim su-yeon, 2015), the survey of emotional intelligence(Kim su-yeon, 2015)was used.
For the data processing, the Analysis of Frequency, Verifying Confidence, Product-moment Correlation Analysis was applied.
The major results are as follows. First, the positive relationship of teacher-infant interaction was emerged according to the religious maturity of teachers of early-child class. Second, the whole of the religious maturity had the negative re lationship to outer behavior, the positive relationship to inner behavior. Third, the whole of the religious maturity had significant positive relationship to the whole of emotional intelligence and sub-variable respectively.
This study can provide the necessity of the plan to raise teacher-infant interaction and to develop emotional labor and emotional intelligence aiming teacher of christian child-care center and the applicaion and development of faith education program and material to raise of religious maturity of christian teacher.  



 


 

 

*학습방법*

1.읽기: [끊어읽기-읽고쓰기] 내용을 의미어구에 따라 끊어서 쓰고 어구번호 붙이기
2.듣기: [끊어듣기-듣고말하기] 내용을 듣고 의미어구 단위로 끊어서 따라 말하기

(어구번호: 주어구1, 술보어구2, 목적어구3, 부사구4, 분사구5, 관계사구6)

3.쓰기:[끊어쓰기-바꿔쓰기] 내용을 보면서 옆에 /표시하고 의미를 바꿔서 쓰기
4.말하기: [끊어말하기-바꿔말하기] 내용을 듣고 의미어구 단위로 바꿔서 말하기


답변하시면 포인트 10을, 답변이 채택되면 포인트 100점 (채택 0 + 추가 100) 을 드립니다.

번호 분류 제목 글쓴이 상태 날짜 추천 조회
21 3끊어쓰기 PBS NewsHour: Wildfires, Congress, Zika virus, 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
19-05-29 0 697
20 3끊어쓰기 PBS News 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
19-03-15 0 614
19 3끊어쓰기 News Wrap: Trump warns he may cancel GM subsidies 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
19-03-15 0 727
18 3끊어쓰기 President Donald Trump has announced that the U.S. is withdr… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-05-15 0 775
17 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 3 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-18 0 801
16 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 827
15 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 1 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 781
14 3끊어쓰기 Comey _______ 'inappropriate' and 'very concerning' meetings… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
17-06-08 0 823
13 3끊어쓰기 GENERAL HOSPITAL, 바꿔쓰기 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-06-30 0 1099
12 3끊어쓰기 The Influence of Child Care Teachers' Emotional Intelligence… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-07 0 860
3끊어쓰기 An Analysis of The Relationship between teacher-infant inter… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 766
10 3끊어쓰기 An Analysis of The Relationship among Religious Maturity, Em… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 929
9 3끊어쓰기 An Analysis of Research Trends in Job Stress of Child Care T… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 743
8 3끊어쓰기 the mind theory on the christian perspective 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 711
7 3끊어쓰기 An Analysis of Research Trends in Leadership of Kindergarten… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 801
6 3끊어쓰기 User Convenience Analysis of Urban Railway Using Survey 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 806
5 3끊어쓰기 A Christian Perspective on thhe Essential of Multicultural E… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 862
4 3끊어쓰기 A Qualitative Case Study 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-07 0 753
3 3끊어쓰기 The affective and volitional factors 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-07 0 825
2 3끊어쓰기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 2 4 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-08 0 1390
1 3끊어쓰기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-08 0 1447
목록