• 접속자(34)
  • 새글
  • 출석
  • |
  • 로그인
  • 회원가입
[영어]_1기초반, [영어]_2초급반, [영어]_3중급반, [영어]_4고급반 멤버쉽 회원만 이용가능한 게시판 입니다. 결제버튼을 눌러 신청해주세요.      

[3끊어쓰기] The Influence of Child Care Teachers' Emotional Intelligence, Emotional Labor, and Emotional Expressiveness on Interactions between Teacher and Young Children  


The purpose of this study is to examine

the influence of child care teachers' emotional intelligence,

emotional labor, andemotional expressiveness

on interactions

between teachers and young children.

The participants were 212 child care teachers

working in child care centers

in Seoul and Gyeonggi province,

whose data were collected

through questionnaires.

For the research analysis,

frequency analysis, ANOVA, Duncan post-hoc, Pearson'scorrelation analysis

and multiple regression analysis

were implemented

using SPSS WIN 18.0.

The findings are as follows.


First, by examining emotional intelligence, emotional labor,emotional expressiveness, and interactions

between teachers and young children,

there are partial significant differences

in age, marital status, academic background, affiliated institution,

and working period.

 

Second, there are significant positivecorrelations

between overall interactions

between child care center teachers and young children

and emotional intelligence, emotional labor,

and emotionalexpressiveness overall.

 

Third, the explanatory power

from the total score of child care teachers’ emotional intelligence, emotional labor,

and emotional expressiveness

that affects the interactions

between the teachers and young children

was in the highest order

of emotional expressiveness, emotional intelligence, and emotional labor.

 

In conclusion,

the significance of this study is

that child care center teachers' emotional intelligence, emotionallabor,

and emotional expressiveness

have close correlations,

and particularly,

emotional expressiveness is the most significant factor

that affects the interactions

between teachers and young children.

완성(수정:이영화선생님) 



 

 




The Influence of Child Care Teachers'Emotional Intelligence, Emotional Labor, and Emotional Expressiveness onInteractions between Teachers and Young Children

 
 

The purpose of this study is to examine theinfluence of child care teachers' emotional intelligence, emotional labor, andemotional expressiveness on interactions between teachers and young children.The participants were 212 child care teachers working in child care centers inSeoul and Gyeonggi province, whose data were collected through questionnaires. Forthe research analysis, frequency analysis, ANOVA, Duncan post-hoc, Pearson'scorrelation analysis and multiple regression analysis were implemented using SPSS WIN 18.0. The findingsare as follows. First, by examining emotional intelligence, emotional labor,emotional expressiveness, and interactions between teachers and young children,there are partial significant differences in age, marital status, academic background, affiliated institution,and working period.

 

Second, there are significant positivecorrelations between overall interactions between child care center teachersand young children and emotional intelligence, emotional labor, and emotionalexpressiveness overall.

 

Third, the explanatory power from the totalscore of child care teachers’ emotional intelligence, emotional labor, andemotional expressiveness that affects the interactions between the teachers andyoung children was in the highest order of emotional expressiveness, emotionalintelligence, and emotional labor.

 

In conclusion, the significance of thisstudy is that child care center teachers' emotional intelligence, emotionallabor, and emotional expressiveness have close correlations, and particularly, emotionalexpressiveness is the most significant factor that affects the interactionsbetween teachers and young children.

 

 





번역

 

 

보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성이 교사-영유아 상호작용에 미치는 영향

본 연구의 목적은 보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성이 교사-영유아 상호작용에 어떠한 영향을 미치는지를 알아보는 것이다. 연구대상은 서울, 경기지역의 어린이집에 근무하는 현직 교사 212명으로 질문지를 사용하여 자료를 수집하였다. 자료는 SPSS WIN 18.0 프로그램을 이용하여 빈도분석, ANOVA 검증과 Duncan 사후검증, Pearson 적률상관분석, 중다회귀분석을 실시하였다. 연구 결과 첫째, 정서지능, 정서노동, 정서표현성, 교사-영유아 상호작용을 살펴본 결과 부분적으로 연령, 결혼유무, 학력, 근무기관, 근무경력에 따른 유의한 차이가 있었다. 둘째, 교사-영유아 상호작용 전체는 정서지능 전체, 정서노동 전체, 정서표현성 전체와 유의미한 정적 상관관계가 있는 것으로 나타났다. 셋째, 보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성의 총점이 교사-영유아 상호작용에 미치는 상대적 설명력은 정서표현성, 정서지능, 정서노동의 순으로 높게 나타났다. 결론적으로 보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성은 서로 밀접한 상관관계를 가지며, 특히 정서표현성이 교사-영유아 상호작용에 영향을 미치는 가장 중요한 요인임을 확인하였다는 점에서 본 연구의 의의를 찾을 수 있다.


 


 

 

*학습방법*

1.읽기: [끊어읽기-읽고쓰기] 내용을 의미어구에 따라 끊어서 쓰고 어구번호 붙이기
2.듣기: [끊어듣기-듣고말하기] 내용을 듣고 의미어구 단위로 끊어서 따라 말하기

(어구번호: 주어구1, 술보어구2, 목적어구3, 부사구4, 분사구5, 관계사구6)

3.쓰기:[끊어쓰기-바꿔쓰기] 내용을 보면서 옆에 /표시하고 의미를 바꿔서 쓰기
4.말하기: [끊어말하기-바꿔말하기] 내용을 듣고 의미어구 단위로 바꿔서 말하기


답변하시면 포인트 10을, 답변이 채택되면 포인트 100점 (채택 0 + 추가 100) 을 드립니다.

번호 분류 제목 글쓴이 상태 날짜 추천 조회
21 3끊어쓰기 PBS NewsHour: Wildfires, Congress, Zika virus, 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
19-05-29 0 697
20 3끊어쓰기 PBS News 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
19-03-15 0 614
19 3끊어쓰기 News Wrap: Trump warns he may cancel GM subsidies 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
19-03-15 0 727
18 3끊어쓰기 President Donald Trump has announced that the U.S. is withdr… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-05-15 0 774
17 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 3 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-18 0 801
16 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 827
15 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 1 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 780
14 3끊어쓰기 Comey _______ 'inappropriate' and 'very concerning' meetings… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
17-06-08 0 823
13 3끊어쓰기 GENERAL HOSPITAL, 바꿔쓰기 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-06-30 0 1099
3끊어쓰기 The Influence of Child Care Teachers' Emotional Intelligence… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-07 0 860
11 3끊어쓰기 An Analysis of The Relationship between teacher-infant inter… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 765
10 3끊어쓰기 An Analysis of The Relationship among Religious Maturity, Em… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 929
9 3끊어쓰기 An Analysis of Research Trends in Job Stress of Child Care T… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 742
8 3끊어쓰기 the mind theory on the christian perspective 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 711
7 3끊어쓰기 An Analysis of Research Trends in Leadership of Kindergarten… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 801
6 3끊어쓰기 User Convenience Analysis of Urban Railway Using Survey 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 806
5 3끊어쓰기 A Christian Perspective on thhe Essential of Multicultural E… 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-09 0 862
4 3끊어쓰기 A Qualitative Case Study 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-07 0 753
3 3끊어쓰기 The affective and volitional factors 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-12-07 0 825
2 3끊어쓰기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 2 4 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-08 0 1389
1 3끊어쓰기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-08 0 1446
목록