• 접속자(21)
  • 새글
  • 출석
  • |
  • 로그인
  • 회원가입
  • 검색
[영어]_1기초반, [영어]_2초급반, [영어]_3중급반, [영어]_4고급반 멤버쉽 회원만 이용가능한 게시판 입니다. 결제버튼을 눌러 신청해주세요.      

[3끊어쓰기] The Influence of Child Care Teachers' Emotional Intelligence, Emotional Labor, and Emotional Expressiveness on Interactions between Teacher and Young Children  


The purpose of this study is to examine

the influence of child care teachers' emotional intelligence,

emotional labor, andemotional expressiveness

on interactions

between teachers and young children.

The participants were 212 child care teachers

working in child care centers

in Seoul and Gyeonggi province,

whose data were collected

through questionnaires.

For the research analysis,

frequency analysis, ANOVA, Duncan post-hoc, Pearson'scorrelation analysis

and multiple regression analysis

were implemented

using SPSS WIN 18.0.

The findings are as follows.


First, by examining emotional intelligence, emotional labor,emotional expressiveness, and interactions

between teachers and young children,

there are partial significant differences

in age, marital status, academic background, affiliated institution,

and working period.

 

Second, there are significant positivecorrelations

between overall interactions

between child care center teachers and young children

and emotional intelligence, emotional labor,

and emotionalexpressiveness overall.

 

Third, the explanatory power

from the total score of child care teachers’ emotional intelligence, emotional labor,

and emotional expressiveness

that affects the interactions

between the teachers and young children

was in the highest order

of emotional expressiveness, emotional intelligence, and emotional labor.

 

In conclusion,

the significance of this study is

that child care center teachers' emotional intelligence, emotionallabor,

and emotional expressiveness

have close correlations,

and particularly,

emotional expressiveness is the most significant factor

that affects the interactions

between teachers and young children.

완성(수정:이영화선생님) 



 

 




The Influence of Child Care Teachers'Emotional Intelligence, Emotional Labor, and Emotional Expressiveness onInteractions between Teachers and Young Children

 
 

The purpose of this study is to examine theinfluence of child care teachers' emotional intelligence, emotional labor, andemotional expressiveness on interactions between teachers and young children.The participants were 212 child care teachers working in child care centers inSeoul and Gyeonggi province, whose data were collected through questionnaires. Forthe research analysis, frequency analysis, ANOVA, Duncan post-hoc, Pearson'scorrelation analysis and multiple regression analysis were implemented using SPSS WIN 18.0. The findingsare as follows. First, by examining emotional intelligence, emotional labor,emotional expressiveness, and interactions between teachers and young children,there are partial significant differences in age, marital status, academic background, affiliated institution,and working period.

 

Second, there are significant positivecorrelations between overall interactions between child care center teachersand young children and emotional intelligence, emotional labor, and emotionalexpressiveness overall.

 

Third, the explanatory power from the totalscore of child care teachers’ emotional intelligence, emotional labor, andemotional expressiveness that affects the interactions between the teachers andyoung children was in the highest order of emotional expressiveness, emotionalintelligence, and emotional labor.

 

In conclusion, the significance of thisstudy is that child care center teachers' emotional intelligence, emotionallabor, and emotional expressiveness have close correlations, and particularly, emotionalexpressiveness is the most significant factor that affects the interactionsbetween teachers and young children.

 

 





번역

 

 

보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성이 교사-영유아 상호작용에 미치는 영향

본 연구의 목적은 보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성이 교사-영유아 상호작용에 어떠한 영향을 미치는지를 알아보는 것이다. 연구대상은 서울, 경기지역의 어린이집에 근무하는 현직 교사 212명으로 질문지를 사용하여 자료를 수집하였다. 자료는 SPSS WIN 18.0 프로그램을 이용하여 빈도분석, ANOVA 검증과 Duncan 사후검증, Pearson 적률상관분석, 중다회귀분석을 실시하였다. 연구 결과 첫째, 정서지능, 정서노동, 정서표현성, 교사-영유아 상호작용을 살펴본 결과 부분적으로 연령, 결혼유무, 학력, 근무기관, 근무경력에 따른 유의한 차이가 있었다. 둘째, 교사-영유아 상호작용 전체는 정서지능 전체, 정서노동 전체, 정서표현성 전체와 유의미한 정적 상관관계가 있는 것으로 나타났다. 셋째, 보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성의 총점이 교사-영유아 상호작용에 미치는 상대적 설명력은 정서표현성, 정서지능, 정서노동의 순으로 높게 나타났다. 결론적으로 보육교사의 정서지능, 정서노동, 정서표현성은 서로 밀접한 상관관계를 가지며, 특히 정서표현성이 교사-영유아 상호작용에 영향을 미치는 가장 중요한 요인임을 확인하였다는 점에서 본 연구의 의의를 찾을 수 있다.


 


 

 

*학습방법*

1.읽기: [끊어읽기-읽고쓰기] 내용을 의미어구에 따라 끊어서 쓰고 어구번호 붙이기
2.듣기: [끊어듣기-듣고말하기] 내용을 듣고 의미어구 단위로 끊어서 따라 말하기

(어구번호: 주어구1, 술보어구2, 목적어구3, 부사구4, 분사구5, 관계사구6)

3.쓰기:[끊어쓰기-바꿔쓰기] 내용을 보면서 옆에 /표시하고 의미를 바꿔서 쓰기
4.말하기: [끊어말하기-바꿔말하기] 내용을 듣고 의미어구 단위로 바꿔서 말하기


답변하시면 포인트 10을, 답변이 채택되면 포인트 100점 (채택 0 + 추가 100) 을 드립니다.

번호 분류 제목 글쓴이 상태 날짜 추천 조회
48 4고급 I'm happy to announce that on Palm Sunday 1 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
21-03-07 0 1098
47 4고급 While we’re waiting, God is working! 1 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-11-20 0 1256
46 3중급 마가복음 1장 1 조솬 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
17-02-15 0 1408
45 4고급 When we first began feeling the effects of COVID-19 earlier … 1 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-07-02 0 1558
44 2초급 초등영어10 1 내이름 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-12-14 0 1325
43 4고급 This past week in Southern California has been hard on a lot… 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-12-06 0 968
42 2초급 초등영어10 3 내이름 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-11-20 0 1318
41 4고급 20 New Ideas and Activities to Try This Summer 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-07-22 0 1063
40 4고급 A small book for the anxious heart 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-07-15 0 1227
39 4고급 When Will We Reopen Our Weekend Services? 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-05-28 0 970
38 4고급 An Encouragement to Read Books in a Day of Anxious Headline… 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
20-03-17 0 988
37 2초급 초등단어 2 2 쁘허 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-12-20 0 1479
36 2초급 초등단어 2 1 헬로우 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-08-06 0 1704
35 1기초 파닉스 3 1 헬로우 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-03-20 0 1902
34 1끊어읽기 Trump’s Latest Surprise: Shutdown Might Be a Good Idea 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-02-07 0 902
33 1끊어읽기 TOEFL Reading : Seagrasses 4 5 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-23 0 1322
32 3끊어쓰기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-08 0 1678
31 3끊어쓰기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 2 4 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-08 0 1618
30 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 3 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-18 0 917
29 1끊어읽기 TOEFL Reading : Seagrasses 3 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-18 0 908
28 2끊어듣기 TOEFL Reading : Seagrasses 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 841
27 4끊어말하기 TOEFL Reading : Seagrasses 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 803
26 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 937
25 1끊어읽기 TOEFL Reading : Seagrasses 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 861
24 3끊어쓰기 TOEFL Reading : Seagrasses 1 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 918
23 1끊어읽기 TOEFL Reading : Seagrasses 1 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-16 0 903
22 1끊어읽기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 3 2 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-08 0 1445
21 1끊어읽기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 4 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-03 0 1367
20 1끊어읽기 TOEFL Reading : The Use of the Camera Obscura 2 1 바나바 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-04 0 1555
19 1끊어읽기 TOEFL Text: Birds that feed in flocks 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
18-01-02 0 962
18 3중급 마가복음 1장 1 조솬 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
17-02-15 0 1238
17 2끊어듣기 GENERAL HOSPITAL 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
16-06-30 0 1482
16 3중급 Pentagon: N. Korea could launch nuclear missile mrangel 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
13-04-17 0 1188
15 3중급 Pentagon: N. Korea could launch nuclear missile mrangel 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
13-04-17 0 1229
14 3중급 Pentagon: N. Korea could launch nuclear missile 관리자 쪽지보내기 메일보내기 홈페이지 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
13-03-20 0 1683
13 3중급 Pentagon: N. Korea could launch nuclear missile 관리자 쪽지보내기 메일보내기 홈페이지 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
13-03-20 0 1665
12 3중급 Seven Wonders of the world 윤예인 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
12-11-30 0 1298
11 3중급 Seven Wonders of the world 윤예인 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
12-11-30 0 1274
10 1끊어읽기 교학사 영문법 윤예인 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
12-11-19 0 1501
9 3중급 Hannah Montana 윤예인 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
12-02-13 0 1707
8 3중급 Music penetrates the soul at House Concert 윤예인 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
11-10-26 0 1147
7 1끊어읽기 TEPS 750+ 1강 김범준 쪽지보내기 메일보내기 홈페이지 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
11-05-18 0 1250
6 2초급 3-2-1 Penguins 1 윤예인 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
11-04-26 1 1489
5 2끊어듣기 The champman report 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
10-07-01 0 1412
4 2초급 Baber kelly 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
10-05-18 0 1355
3 3중급 Degrassi 원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
10-05-17 0 1426
2 1끊어읽기 Robin’s Toefl LC - PRACTICE TEST 1 센터원장 쪽지보내기 메일보내기 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
07-08-13 0 2187
1 1끊어읽기 Toefl question text & translation, 의미노트&답 관리자 쪽지보내기 메일보내기 홈페이지 자기소개 아이디로 검색 전체게시물
완료
07-08-07 0 2267
목록